Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

VM mail component of extensie

VM mail component of extensie

05 sep 2016 15:20
#1
weet iemand of er enige extensie / component bestaat die mails kan aanpassen van VM ?

heb Interamid gehad maar die zijn gestopt daarmee
  • mapi
  • mapi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147

VM mail component of extensie

28 sep 2016 18:36
#2
Managing partner Nederland - Pixlogix.com
(KVK / CIN: U72200GJ2014PTC081526)
Ons team heeft meer dan 15 jaar ervaring in oplossingen op maat!
  • hielkio
  • hielkio's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 299

VM mail component of extensie

30 sep 2016 18:01
#3

hielkio schreef : Dit zou iets kunnen zijn:
www.phoca.cz/documents/18-virtuemart/399...te-and-receipt-addon


Phoca lijkt er ook mee gestopt te zijn. Althans met deze extensie.
Die stamt nog uit de tijd van Virtuemart 1. Voor latere Virtuemart-versies hebben ze geen updates gemaakt.

Ik weet niet of mapi bedoelt dat je ook per order een andere mail kunt instellen. Ik ken de extensie van Interamind niet.
Dat kon ooit wel met CCVAOM van Chill Creations. Daar kon je de mails per orderstatus in Virtuemart mee aanpassen. Dat werkte over het algemeen perfect. Ook zij zijn helaas gestopt met CCVAOM.
Kennelijk is het voor extensiedevelopers niet meer aantrekkelijk om een extensie te ontwikkelen waarmee de VM mails per orderstatus aangepast kunnen worden.
Ik heb er in elk geval nog geen één gevonden.

Wel zijn er (maar misschien bedoelde je dat ook) een aantal componenten waarmee je in Virtuemart de invoicemail mee kan aanpassen (maar dus niet per orderstatus, al wordt de orderstatus wel automatisch in de mail vermeld).

Invoice Manager van Joomlathat ( www.joomlathat.com ) is daar een voorbeeld van. Het werkt wat mij betreft nog niet helemaal goed samen met Virtuemart (met name met BTW regels op de factuur), maar ze zijn wel steeds bezig om het te verbeteren en luisteren goed naar alle feedback van de eindgebruikers. De support is in elk geval prima. Maar voor onze webshop vinden we het nog niet goed genoeg werken. Wij gebruiken Invoice Manager nu voorlopig alleen voor onze niet webshop-activiteiten.

Verder is er nog VM Invoice generator van Artio. www.artio.net/virtuemart-tools/vm-invoice-generator
Daar heb ik geen ervaring mee,.

Wil je alleen dat de factuurmail er beter uit ziet dan de factuurmail van Virtuemart zelf, dan is de HERA template voor order-emails een goed alternatief. Zie www.olympianthemes.com/virtuemart-templa...ml-order-emails.html .
Die gebruiken wij nu.

En misschien is dat ook wel wat mapi bedoelde.

VM mail component of extensie

30 sep 2016 21:01
#4
nee, met die interamind kon je alle mails van VM overnemen. je dan zelf complete mails maken waarin een massa aan voorgeprogrammeerde triggers in waren gebouwd die je kon gebruiken. zelfs automatische mails die bv een klant een bericht stuurde wanneer deze een x bedrag in totaal had besteld ( totaal van alle eerdere bestellingen bij elkaar ) om die klant dan een kortingsbon te sturen. Kortom een echt goede component. Maar z zijn er mee gestopt en je kunt nu via een online service ditzelfde bereiken waarbij je dan een naar mijn mening hoog bedrag per maand betaald voor die service.... dat systeem willen wij niet aan meedoen......

Nu zijn we dus weer noodgedwongen terug naar de standaard mails waar dus ook niet al die extra mogelijkheden inzitten.....
betreft de facturen maakt me niet zo uit, maar zou het wel weer fijn vinden als ik het kon koppelen aan een boekhoudprogramma, scheelde weer een brok werk. Maar dat is niet wat ik met deze thread zocht
  • mapi
  • mapi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 147

VM mail component of extensie

13 jan 2017 11:06
#5
Heeft iemand al een goede vervanger geworden, of heeft iemand de mail templates weten aan te passen, zoals de default templates van interamind? De standaard mails uit Virtuemart zien er niet niet...
  • EIF
  • EIF's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.781 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie