Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Menu is verdwenen

Menu is verdwenen

21 apr 2024 21:26
#1
Hallo ik gebruik Joomla 4.4.4 op Xammp
Los van dat Xammp een draak van een programma is (ik krijg bij bijna iedere start de foutmelding dat MySQL verkeerd is afgesloten), ben ik bang dat ik mogelijk iets verkeerds heb gedaan bij het fixen hiervan (map data-> data _old, nieuwe map data aanmaken, database uit data old -> data kopieren, bestanden uit backup -> data koperen en IBDATA1 uit data old -> data kopieren).

Ik heb 2 menu's aangemaakt:
- een voor bezoekers (=guest) (home-pagina voor gasten)
- een voor bewoners (=registered) (login form voor geregistreerde, registratie aanvullen, wie is ingelogd, nieuws, documenten, archieven, fotos etc)
Beiden op sidebar-right
In eerste instantie werkte dit prima, maar op een gegeven moment bleek het menu voor bewoners (registered) niet meer te worden getoond op de website.
Ik heb geprobeerd de login te verplaatsen naar het bezoekers menu, maar dat lost niets op. Sterker nog, het login form wordt nu ook niet meer getoond,
Ik heb ook geprobeerd het menu op andere posities te plaatsen, maar niets helpt.
Alleen de homepage wordt getoond en de link naar de homepage staat onder de menutitel 'Bezoekers'

In de backend lijkt alles in orde.
Alle items staan vermeld in de menu's  en hebben de goede toegangsniveaus. De menu's staan beide gelinked aan sidebar-right.
Ik heb alle instellingen meermaals doorlopen, maar kom er niet uit.

Heeft iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken?
Bij voorbaat zeer grote dank!

André
 

Inloggen or Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • AndreV
  • AndreV's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Menu is verdwenen

21 apr 2024 22:43
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ten eerste heb je maar 1 menu nodig. De menu-items zet je op gast of publiek en op geregistreerd. En je menu module zet je op gast of publiek. Durf zo niet te zeggen of dat de oorzaak is van de fout,  maar ik zou het wel aanpassen (kan met de batch optie).
En zet om te testen ook eens een login module in je sidebar.

En je probleem met Xampp herken ik wel. Wachten met het starten van mysql totdat Apache goed is opgestart helpt wel enigszins.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen or Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130
Tijd voor maken pagina: 1.002 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie