Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Leesrechten in Projectfork

Leesrechten in Projectfork

03 dec 2014 21:15
#1
Hallo,

Ik vraag me af of het volgende mogelijk is binnen Projectfork, welke ik als intranet gebruik.

De volgende groepen heb ik aangemaakt voor intranet en een aparte toegangsniveau.

Public
----| Registered
----|----| Intranet
----|----|----| Projectleden
----|----|----|----| Groep1
----|----|----|----| Groep2
----|----|----| Projectmanagers

Voor nieuwe projecten wil ik niet dat er gebruikersgroepen worden aangemaakt, dus dat heb ik uitgeschakeld via de opties. De groepen hierboven zijn de enige groepen die we hebben. Alle leden hebben nu inzicht in elkaars projecten, dat was eerst ook wel de bedoeling, maar nou blijkt toch dat een aantal projecten alleen voor groep1 zichtbaar mogen zijn en niet voor groep2. Hoe kan ik dit regelen, zonder nieuwe groepen aan te maken?

Joomla 2.5.27
Projectfork 4.2.2
Discussie gesloten.
  • Sistaaaaaaaaaa
  • Sistaaaaaaaaaa's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Leesrechten in Projectfork

04 dec 2014 10:59
#2
Projectfork is volgens deze informatie helemaal gebaseerd op Joomla ACL. Dus theoretisch zou het mogelijk moeten zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37145

Leesrechten in Projectfork

04 dec 2014 21:45
#3
Ik had al gekeken op de site v projectfork, maar kom er nog steeds niet uit. Als ik inlog onder mn eigen admin-account en een nieuw project aanmaak, krijg ik de rechten-tab te zien, waar ik groep1 toe kan voegen. In dat geval wordt er een extra toegangsniveau aangemaakt, genaamd groep1. Een projectlid (groep1) ziet dit nieuwe project, maar een projectlid (groep2) niet, dus dat klopt. Projectmanagers bestaan uit projectleden (dus uit groep 1 en 2). Een projectmanager (groep2) hoort dit nieuwe project niet te zien, maar ziet dit wel, dus daar gaat er al iets mis.

Verder is de rechten-tab niet zichtbaar, wanneer een projectmanager inlogt en een nieuw project aanmaakt. Als ik de intranetgroep onder de groep Administrator plaats, wordt dit wel zichtbaar. Intranetgebruikers wil ik geen admin-account geven, dus loop nu al tegen 2 problemen aan..

Een project wordt standaard op Public gezet, maar dit heb ik een tijdje geleden 'opgelost' (niet de mooiste oplossing) door een sql update uit te voeren na het aanmaken van een project. Hierdoor krijgen alle projecten dezelfde toegangsniveau Intranet en was het dus ook niet nodig om de rechten-tab zichtbaar te maken.

Hoop dat het een beetje duidelijk is, ik raak er soms zelf een beetje verward van hihi
Discussie gesloten.
  • Sistaaaaaaaaaa
  • Sistaaaaaaaaaa's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Leesrechten in Projectfork

05 dec 2014 17:22
#4

Intranetgebruikers wil ik geen admin-account geven

Waarom niet? Je kunt ze als "kind" van admin toch ook weer bepaalde rechten ontzeggen?

Een projectmanager (groep2) hoort dit nieuwe project niet te zien, maar ziet dit wel, dus daar gaat er al iets mis.

Ik zie geen onderverdeling in je groep projectmanagers. Dus of ik begrijp je systeem niet, of daar komt je probleem vandaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37145

Leesrechten in Projectfork

05 dec 2014 18:08
#5
Hmm das wel een goeie, niet aan gedacht! Ze mogen niet in de backend en ook niet bij de website-artikelen via de frontend, alleen in ons intranet (projectfork). Ik ga et gelijk testen zo.

Elk lid zit óf in groep 1 óf in groep 2, enkele daarvan zijn daarnaast ook nog eens lid van de 2e groep projectmanagers, een onderverdeling in projectmanagers is daarom niet nodig.. toch? Tot nu toe heeft het zo gewerkt. De groep projectleden hebben minder rechten dan projectmanagers. Door projectleden ook lid te maken van de groep projectmanagers, krijgen deze leden extra rechten.
Discussie gesloten.
  • Sistaaaaaaaaaa
  • Sistaaaaaaaaaa's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Leesrechten in Projectfork

05 dec 2014 19:02
#6
Nee. Zo werkt het niet. Je kunt een gebruiker nooit aan twee gebruikersgroepen koppelen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37145

Leesrechten in Projectfork

05 dec 2014 19:16
#7
Zo doe ik het al een tijdje..

Discussie gesloten.
  • Sistaaaaaaaaaa
  • Sistaaaaaaaaaa's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

Leesrechten in Projectfork

05 dec 2014 19:44
#8
Mijn fout. Moet wel kunnen. Als het niet goed werkt zou je debug aan kunnen zetten, dan krijg je bij gebruikersbeheer extra controlemogelijkheden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37145
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.895 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie