Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Logo als eerste menu item

Logo als eerste menu item

17 dec 2017 21:43
#1
website: www.deijsmannetjes.nl

Nu is het zo dat zowel het logo bovenaan als het eerste hoofdmenuitem ("Hoofdpagina") verwijzen naar de voorpagina. Dat is dus dubbelop.

Om het hoofdmenu korter te maken wil ik het item "Hoofdpagina" laten vervallen. Maar als ik dat item "unpublish" verdwijnt het hele menu.

Hoe kan ik dit realiseren?

Hubert
  • Hubert
  • Hubert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 188

Logo als eerste menu item

17 dec 2017 22:05
#2
In je menu’s dien je altijd een zgn. startpagina op te nemen (het gele sterretje). Dit fungeert dan zgn als je home-pagina, of zoals jij het noemt hoofdpagina. Hieraan valt niet te ontkomen.
De meeste template(bouwer)s hebben een template ook zo gebouwd dat ook het logo verwijst naar je domeinnaam.
Je kunt dan ook beter een kopie van je template maken en vervolgens deze aanpassen, zodanig dat het logo geen url naar je domeinnaam wordt. Dan moet je de <a href= “domeinnaam”> </a> uit je template (index) weghalen.
Hoewel het misschien inderdaad dubbelop is/lijkt heb ik daar geen enkel probleem mee. Is soms zelfs wel makkelijk.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Logo als eerste menu item

17 dec 2017 22:33
#3
Ik denk dat ik mijn vraag onvoldoende duidelijk heb gesteld:

Het logo verwijst naar de voorpagina. Dat wil ik ook zo houden. Ik wil alleen het eerste menu item kwijt.

Is me overigens (na wat googlen gelukt: logo weghalen van logopositie. Eerste menu item via link koppelen aan logo.
  • Hubert
  • Hubert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 188
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.919 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie