Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost rel="next" en rel="prev" gebruiken??

rel="next" en rel="prev" gebruiken??

23 aug 2017 00:22 - 23 aug 2017 00:23
#1
rel="next" en rel="prev" gebruiken

Ik heb even een test website, voordat ik deze ooit online zal zetten, wil ik eerst weten wat er allemaal kan met joomla. Ik gebruik joomla versie 3.7.5

Echter zit ik nu al met een probleem die ik niet begrijp hoe dit uit te voeren in Joomla

Op deze website support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=nl over rel="next" en rel="prev" gebruiken is mij iets niet duidelijk.

Er wordt hier beschreven over (Voeg in het gedeelte <head> van de eerste pagina ( www.example.com/article-part1.html ) een tag 'link' toe die naar de volgende pagina in de reeks verwijst. Doe dit als volgt: www.example.com/article-part2.html ">)

Hier zit ik mee, tussen de <head> plaatsen?????

Omdat ik het dus niet begrijp wat te doen, zit mijn gedachten meer in de richting van <a href="" te denken in het artikel toch zelf toch?

<a rel="next" href="index.php?option=com_content&view=article&id=204&catid=33">kp-index (1)</a>
<a rel="next" href="index.php?option=com_content&view=article&id=204&catid=33">Aurora (2)</a>


En zo verder te plaatsen in ieder nieuw artikel zelf

Maar goed laat ik hier niet van stapel lopen, wellicht moet ik totaal iets anders doen in joomla.

Graag uw reactie, en bij voorbaat mijn dank.
Laatst bewerkt 23 aug 2017 00:23 door JoopMantel.
  • JoopMantel
  • JoopMantel's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

rel="next" en rel="prev" gebruiken??

23 aug 2017 08:02
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Voor het werken met Joomla denk je veel te ingewikkeld.
Wat jij vraagt wordt al automatisch in het CMS opgelost.
Zelf code in de head toevoegen is binnen Joomla eigenlijk vrijwel nooit nodig.

Als je twee of mee artikelen in een categorie hebt aangemaakt, dan kun je die op je website tonen met een menu-item van het type Categorie blog.
Daarmee worden alle artikelen uit een categorie onder elkaar getoond.
Zodra je een artikel opent, kan er in het artikel de Volgende en Vorige-knoppen worden getoond.
Of je dat wel of niet wil stel je in de parameters van het menu-item in.
Een goede (Engelstalige_ uitleg vind je hier .

een andere methode om het te tonen is via een inhoudsopgave.
Een uitleg daarover vind je hier .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

rel="next" en rel="prev" gebruiken??

23 aug 2017 08:05
#3
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.

Voor zover ik begrijp gaat je vraag over paginering, c.a.
Joomla voorziet hierin prima, kijk alle instellingen bij je menu-tiems maar eens goed na.

Ook binnen je artikel kun je eventueel meerdere pagina's aanmaken. Kijk daarvoor goed de mogelijkheden/opties van je gebruikte editor.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

rel="next" en rel="prev" gebruiken??

23 aug 2017 10:58
#4
Super bedankt beide voor uw mede werking op dit vlak.

Echter klopt het niet helemaal.

Ik wil geen menu knop aanmaken, die dus in het menu te zien zal zijn.
Het gaat hier namelijk erom dat Start Prev 1 2 next end, in het artikel zelf komt te staan. Hiermee bedoel ik dan ook als ik een artikel heb gemaakt dat ik dan in dat artikel naar de volgende en weer terug kunt gaan.

Even kijken als ik dat beter kan omschrijven.
Artikel A is gepubliceerd, en in dat artikel moet een verwijzing komen naar artikel B, de rest van de artikelen van dat zelfde onderwerp. De meerdere artikelen moeten dus met elkaar in verbinding staan zoals het eigenlijk wordt uitgelegd in de video van google. Ik zal een voorbeeld geven hoe ik zat te denken, zie foto

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • JoopMantel
  • JoopMantel's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

rel="next" en rel="prev" gebruiken??

23 aug 2017 11:54
#5
Dan kan je toch gewoon een (interne) link gebruiken, d.m.v. het kettingsymbool en dan het gewenste artikel selecteren.

Overigens neem ik aan dat je toch het 1e artikel wel aan een menu-item hebt gekoppeld
Dan moet je bij de menu-opties toon navigatie/paginatie op ja hebben staan.
Heb je het eerste artikel niet gekoppeld, koppel dat dan aan een verborgen menu-item en stel het daar goed in.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

rel="next" en rel="prev" gebruiken??

23 aug 2017 14:48 - 23 aug 2017 14:48
#6

Romke schreef : Dan kan je toch gewoon een (interne) link gebruiken, d.m.v. het kettingsymbool en dan het gewenste artikel selecteren.

Overigens neem ik aan dat je toch het 1e artikel wel aan een menu-item hebt gekoppeld
Dan moet je bij de menu-opties toon navigatie/paginatie op ja hebben staan.
Heb je het eerste artikel niet gekoppeld, koppel dat dan aan een verborgen menu-item en stel het daar goed in.


zo de kriebels, inderdaad is 1 totale pagina gekoppeld aan een menu-item. Op die ene pagina staat dan ook bijvoorbeeld 10 artikelen gekoppeld naar die ene artikel.

Dat had inderdaad compleet anders gekund, en wellicht zou dat ook veel beter werken op SEO gebied door betere verwijzingen.

Ik zal het gehele artikel nogmaals lezen die hier eerder is geplaatst, en kijken dat wat ik er allemaal daadwerkelijk mee kan doen.

Grandioos, hartelijk dank voor weg wijs te maken op dit gebied. Dit laatste wat mij behoorlijk aan denken heeft gezet qua opzet in joomla. Heb nog veel te leren op dit gebied merk ik al op.

Ik zal dit artikel als opgelost met juiste oplossing
Laatst bewerkt 23 aug 2017 14:48 door JoopMantel.
  • JoopMantel
  • JoopMantel's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.070 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie