Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Migratie van HTTP naar HTTPS

Migratie van HTTP naar HTTPS

18 aug 2017 11:30
#1
Hallo, om een of andere rede is volgens een email dat ik kreeg van Chrome, moet ik mijn website voor 1 oktober a.s. van http naar https gezet hebben.
Code:
Als u wilt voorkomen dat de melding 'Niet veilig' wordt weergegeven wanneer Chrome-gebruikers uw site bezoeken, verzamelt u alleen invoergegevens van gebruikers op pagina's die worden weergegeven via HTTPS.

Nu heb ik op Google gezocht maar kom er niet helemaal uit. De ene zegt dat ik via mijn provider dit moet aanvragen, terwijl een ander zegt dat ik mijn configuratie moet aanpassen. Ik heb op het forum niets kunnen vinden over dit onderwerp.
Wat moet ik nu geloven. Weet iemand dit?
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

Migratie van HTTP naar HTTPS

18 aug 2017 12:36 - 18 aug 2017 13:19
#2
Hallo,

Om SSL in te schakelen voor jouw Joomla site, heb je nodig:
Een SSL Certificaat, die met succes is geïnstalleerd op de server. Deze is te verkrijgen via jouw hosting-partij of via www.sslcertificaten.nl/
Een dedicated IP-adres, dat uniek is voor een SSL Certificaat. Neem hiervoor contact op met jouw hosting-partij.

Schakel Forceer SSL in op jouw Joomla site
Login op de backend en ga naar Systeem >> Algemene instellingen
In het tabblad genaamd server zijn 3 Forceer SSL opties die je kunt selecteren:
Geen: SSL wordt niet ingeschakeld in jouw Joomla site.
Alleen administrator: verbindingen met de administrator worden omgeleid naar HTTPS.
Gehele website: verbindingen over de gehele website worden omgeleid naar HTTPS.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 aug 2017 13:19 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Migratie van HTTP naar HTTPS

18 aug 2017 19:29
#3
Goh, hele toestand, @Jelle. Zou dat echt nodig zijn voor zo een relatief kleine website waar af en toe een klant inlogt om iets te bekijken, niet te kopen. Kan ik deze actie gewoon langs me voorbij laten gaan of heeft dat consequenties?
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

Migratie van HTTP naar HTTPS

18 aug 2017 19:51
#4
Het zal zo zijn dat alle browsers deze waarschuwing gaan geven in de nabije toekomst.
Dus als diegene daar geen problemen mee heeft dat als ze op de site komen kijken en een waarschuwing krijgen van "Niet veilig" dan ligt de keus bij de eigenaar van de site.
Maar of het verstandig is? De meeste sites zijn toch echt nu al met HTTPS.
En daar komt bij dat het bij veel hosters al een fluitje van een cent is om het in te stellen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Migratie van HTTP naar HTTPS

18 aug 2017 22:08
#5
Als aanvulling op de info van Jelle kan ik nog melden dat vrijwel alle hostingpartijen tegenwoordig ook een SSL-certificaat via Let's Encrypt aanbieden. En dat is gratis.
Zeker voor een kleine site waar weinig geld is voor een betaald SSL-certificaat is Let's Encrypt een prima oplossing.

Pas als je een website voor een groot bedrijf of webwinkel met hoge betrouwbaarheid wilt hebben, raad ik je een uitgebreider certificaat aan.
Daarmee wordt namelijk in de adresbalk in de browser niet alleen het groene slotje getoond, maar ook extra info over de domeinhouder.
Kijk bijvoorbeeld maar eens op de website van je bank.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Migratie van HTTP naar HTTPS

19 aug 2017 05:26 - 19 aug 2017 09:39
#6
Nog even een kleine toevoeging over het gebruik van Let's encrypt certificaten:
  • Deze hebben een geldigheid van 90 dagen, daarna moet er een nieuw certificaat worden aangevraagd (bij veel hosters zit het ingebakken in het controlepaneel (Plesk of DirectAdmin, etc.));
  • Vaak makkelijker te installeren dan een DV certificaat, omdat het vaak zit ingebakken is het een knopje indrukken en de installatie en verlenging gaan dan vanzelf (afhankelijk van de hoster);
  • Is ongeveer hetzelfde als een DV (Domein validatie) certificaat, maar toch niet helemaal de controle is nog iets minder strikt;
  • Omdat de controle minder strikt is dan bij andere CA's, maar je gebruikers alleen een https connectie zien zal dit misschien een iets te veilig gevoel geven. Dat is dan niet zozeer alleen op jouw website, maar als het hele internet morgen alleen https certificaten van Let's encrypt zou gebruiken dan ga ik me wel een beetje zorgen maken (maar dat is meer mijn persoonlijke blik erop);
  • Groot voordeel is natuurlijk het kostenplaatje, kost vaak niks extra (dus tenzij je hoster het niet ondersteunt);
Komt dus ook een beetje neer op bij wie je je website onderbrengt, en wat je eigen blik erop zal zijn. Maar een certificaat van Let's encrypt gebruiken is nog altijd veel beter dan geen https verbinding aanbieden aan de eindgebruikers.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 19 aug 2017 09:39 door Astrid.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Migratie van HTTP naar HTTPS

23 aug 2017 09:36
#7
Dank jullie wel voor jullie hulp. Het is gelukt.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.873 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie