Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Producten overzichtpagina

Producten overzichtpagina

21 okt 2016 09:52
#1
Beste forumleden,

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek heb geplaatst.
Ik ben voor een joomla website op zoek naar een plugin/module om een productoverzicht te kunnen weergeven.
Het is geen webshop maar een pagina om het actueel aanbod weer te geven. Op dit moment word er iedere keer een artikel bijgewerkt: kwekerijwillemvanstrien.nl/actueel-aanbod
Ik wil er foto's bij gaan plaatsen en wat meer informatie. Nu komen de producten regelmatig terug en om dan iedere keer foto's erbij te gaan plaatsen is te omslachtig en veel werk.
Er moeten dus producten worden aangemaakt in Joomla en die moet je op actief/non actief zetten.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Heb al via google gezocht maar ben er niet wijzer van geworden.

Met vriendelijke groet,
vanStriean
  • vanStriean
  • vanStriean's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Producten overzichtpagina

21 okt 2016 17:40
#2
Je kunt een webshopextensie altijd gebruiken in catalogus mode. Dat is denk ik toch de meest eenvoudige manier. Of je moet kiezen voor 1 artikel per product en dan een blogweergave van je artikelen. Ik zou persoonlijk voor de catalogusmode van een webshop kiezen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Producten overzichtpagina

21 okt 2016 18:34
#3
Bedankt voor je reactie, nog een aan te raden webshopextensie voor Joomla?
  • vanStriean
  • vanStriean's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Producten overzichtpagina

21 okt 2016 19:58
#4
Met virtuemart kan het in ieder geval. En die is gratis.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Producten overzichtpagina

05 nov 2016 09:46
#5
Heb er even niet aangewerkt maar heb Virtuemart nu geïnstalleerd op mijn joomla website. Nu wil ik het overzichtspagina naar mijn eigen smaak aanpassen. Heb nu dit: kwekerijwillemvanstrien.nl/t
Wat ik wil is het volgende: Met mijn kleine PHP kennis kom ik er niet uit.

PHP bijlage toevoegen kan helaas niet dan maar zo:
Default.php
Code:
<?php defined ('_JEXEC') or die('Restricted access'); if(vRequest::getInt('dynamic')){ if (!empty($this->products)) { if($this->fallback){ $p = $this->products; $this->products = array(); $this->products[0] = $p; vmdebug('Refallback'); } echo shopFunctionsF::renderVmSubLayout($this->productsLayout,array('products'=>$this->products,'currency'=>$this->currency,'products_per_row'=>$this->perRow,'showRating'=>$this->showRating)); } return ; } ?> <div class="category-view"> <?php $js = " jQuery(document).ready(function () { jQuery('.orderlistcontainer').hover( function() { jQuery(this).find('.orderlist').stop().show()}, function() { jQuery(this).find('.orderlist').stop().hide()} ) }); "; vmJsApi::addJScript('vm.hover',$js); if (empty($this->keyword) and !empty($this->category)) { ?> <div class="category_description"> <?php echo $this->category->category_description; ?> </div> <?php } // Show child categories if ($this->showcategory and empty($this->keyword)) { if (!empty($this->category->haschildren)) { echo ShopFunctionsF::renderVmSubLayout('categories',array('categories'=>$this->category->children)); } } if($this->showproducts){ ?> <div class="browse-view"> <?php if ($this->showsearch or !empty($this->keyword)) { //id taken in the view.html.php could be modified $category_id = vRequest::getInt ('virtuemart_category_id', 0); ?> <?php /*if(!empty($this->keyword)){ ?><h3><?php echo vmText::sprintf('COM_VM_SEARCH_KEYWORD_FOR', $this->keyword); ?></h3><?php }*/ $j = 'jQuery(document).ready(function() { jQuery(".changeSendForm") .off("change",Virtuemart.sendCurrForm) .on("change",Virtuemart.sendCurrForm); })'; vmJsApi::addJScript('sendFormChange',$j); } ?> <h1><?php echo vmText::_($this->category->category_name); ?></h1> <?php if (!empty($this->products)) { //revert of the fallback in the view.html.php, will be removed vm3.2 if($this->fallback){ $p = $this->products; $this->products = array(); $this->products[0] = $p; vmdebug('Refallback'); } echo shopFunctionsF::renderVmSubLayout($this->productsLayout,array('products'=>$this->products,'currency'=>$this->currency,'products_per_row'=>$this->perRow,'showRating'=>$this->showRating)); if(!empty($this->orderByList)) { ?> <div class="vm-pagination vm-pagination-bottom"><?php echo $this->vmPagination->getPagesLinks (); ?><span class="vm-page-counter"><?php echo $this->vmPagination->getPagesCounter (); ?></span></div> <?php } } elseif (!empty($this->keyword)) { echo vmText::_ ('COM_VIRTUEMART_NO_RESULT') . ($this->keyword ? ' : (' . $this->keyword . ')' : ''); } ?> </div> <?php } ?> </div> <?php if(VmConfig::get ('jdynupdate', TRUE)){ $j = "Virtuemart.container = jQuery('.category-view'); Virtuemart.containerSelector = '.category-view';"; //vmJsApi::addJScript('ajaxContent',$j); } ?> <!-- end browse-view -->

Product detail:
Code:
<?php // onContentAfterDisplay event echo $this->product->event->afterDisplayContent; echo $this->loadTemplate('reviews'); // Show child categories if (VmConfig::get('showCategory', 1)) { echo $this->loadTemplate('showcategory'); } $j = 'jQuery(document).ready(function($) { $("form.js-recalculate").each(function(){ if ($(this).find(".product-fields").length && !$(this).find(".no-vm-bind").length) { var id= $(this).find(\'input[name="virtuemart_product_id[]"]\').val(); Virtuemart.setproducttype($(this),id); } }); });'; //vmJsApi::addJScript('recalcReady',$j); if(VmConfig::get ('jdynupdate', TRUE)){ /** GALT * Notice for Template Developers! * Templates must set a Virtuemart.container variable as it takes part in * dynamic content update. * This variable points to a topmost element that holds other content. */ $j = "Virtuemart.container = jQuery('.productdetails-view'); Virtuemart.containerSelector = '.productdetails-view'; //Virtuemart.recalculate = true; //Activate this line to recalculate your product after ajax "; vmJsApi::addJScript('ajaxContent',$j); $j = "jQuery(document).ready(function($) { Virtuemart.stopVmLoading(); var msg = ''; $('a[data-dynamic-update=\"1\"]').off('click', Virtuemart.startVmLoading).on('click', {msg:msg}, Virtuemart.startVmLoading); $('[data-dynamic-update=\"1\"]').off('change', Virtuemart.startVmLoading).on('change', {msg:msg}, Virtuemart.startVmLoading); });"; vmJsApi::addJScript('vmPreloader',$j); } echo vmJsApi::writeJS(); if ($this->product->prices['salesPrice'] > 0) { echo shopFunctionsF::renderVmSubLayout('snippets',array('product'=>$this->product, 'currency'=>$this->currency, 'showRating'=>$this->showRating)); } ?> </div>
  • vanStriean
  • vanStriean's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Producten overzichtpagina

05 nov 2016 11:01
#6
Zal lastig worden, maar niet onmogelijk. Het beste kan je dit soort zaken eerst opzoeken op het forum van de makers. Daar zijn vaak meer gebruikers met dezelfde wensen.

Hier alvast een voorzetje om "Bel voor prijsopgave" weg te halen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Producten overzichtpagina

22 nov 2016 15:07
#7
Volgens mij kun je beter gebruik maken van Hikashop . Deze heeft (ook) een speciale catalogus modus.
En voor zover ik het kan beoordelen kun je jouw wensen daar wel in kwijt.

Is ZOO van Yootheme mogelijk een optie?

Succes
  • KCJoomla
  • KCJoomla's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.875 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie