Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost [Page Builders] Forceren afbeelding naar onderkant kolom

[Page Builders] Forceren afbeelding naar onderkant kolom

19 jul 2016 20:58
#1
Voor het realiseren van een specifieke pagina opbouw ben ik de verschillende Page Builder extensions aan het bekijken. Twee van de meest voor de hand liggende lijken me SP Page Builder en JSN Page Builder. Bij beide loop ik echter tegen een beperking aan waar ik maar lastig omheen kan:

De pagina wordt opgebouwd met een X aantal rijen, elke rij verdeeld in 2 of drie kolommen. Een kolom kan één afbeelding bevatten, maar ook één koptekst, daaronder gewone tekst en daaronder een afbeelding. Tot zo ver geen probleem. Echter: De afbeelding in de kolom waarin daarboven een koptekst en tekst komen, moet onafhankelijk van de hoeveelheid tekst erboven naar de onderkant van de kolom geforceerd worden (neem even aan dat er nooit zoveel tekst zal zijn dat dat niet past). Dus zoals:



Met SP Page Builder en JSN Page Builder zijn de kolommen met per kolom één of meer elementen prima te maken, het forceren naar de onderkant van de afbeelding is echter niet mogelijk, wat resulteert in:



Iets als meer padding onder het tekst element is mogelijk, maar dan moet dat per blok afgemeten worden (afhankelijk van de hoeveelheid tekst) en ook heeft dat een negatieve invloed op responsive weergave, dat is geen optie.

Iemand toevallig tegen eenzelfde uitdaging aangelopen en hiervoor een oplossing gevonden? :)
  • jantje88
  • jantje88's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 65

[Page Builders] Forceren afbeelding naar onderkant kolom

20 jul 2016 13:51
#2
Kun je het niet in de HTML editor inbouwen in een paar div's?
1 totale div en daarbinnen een paar div's met een percentage van de hoofd-div als hoogte?
  • rovel
  • rovel's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

[Page Builders] Forceren afbeelding naar onderkant kolom

27 jul 2016 21:37
#3
Uiteindelijk gekozen voor Quix ( www.themexpert.com/quix-pagebuilder ) waarmee het mogelijk is, aanrader overigens!
  • jantje88
  • jantje88's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 65
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.720 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie