Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost 1054 Unknown column

1054 Unknown column

31 aug 2016 13:12 - 31 aug 2016 13:16
#1
Bij een aantal (of eigenlijk de meeste) pagina's van deze site krijg ik sindskort deze melding:
Code:
1054 - Unknown column 'sectionid' in 'field list' SQL=SELECT `id`, `sectionid`, `catid`, `title`, `introtext`, `fulltext`, `created_by_alias`, `created_by` FROM #__content

Alleen bij de homepage en de dealerspagina is het niet zo. (Maar bij de dealerspagina klopt het ook niet omdat daar een lijst en een google kaart zou moeten worden geladen, wat niet gebeurt.)

Vannochtend ben ik bezig geweest met de update van 3.6.0 naar 3.6.2 en deze gaf ook al een foutmelding (zie dit draadje: forum.joomlanl.nl/forum/3-x-installatie-...hive-file-is-corrupt ). Op een of andere manier heb ik het idee dat dit er wat mee uit heeft te staan en dat de verwijzing in de database niet goed is ofzo.

Via phpadmin zie ik helemaal bovenaan namelijk twee lege tabellen staan met de naam artcle_tbl en entitlement_tbl (zonder prefix dus).

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 31 aug 2016 13:16 door Juliank92.
  • skelp
  • skelp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175

1054 Unknown column

31 aug 2016 15:23
#2
Bedankt, Julian (ik had niet in de gaten dat de foutmelding als code beschouwd moest worden, maar ik zal het de volgende keer doen)

Ik ontdekt dat de tabellen in de database niet goed zijn ge-update toen ik een update uitvoerde van 3.6.0 naar 3.6.2 en deze veroorzaken de 1054 error. Er ontbreken een aantal kolommen in de content tabel. Het 'fixen' van de database via de backend haalt niets uit. Hij blijft op database 3.6.0 staan terwijl de joomlaversie (dus de bestanden) 3.6.2 is.

Is er een handige manier om de database alsnog te repareren naar 3.6.2.?
  • skelp
  • skelp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175

1054 Unknown column

31 aug 2016 15:51
#3
Ik weet nog even niet direct de oplossing, maar staar niet blind op het getal 3.6.2
Want Joomla update je naar 3.6.2 maar de database staat dan nog steeds op 3.6.0
Vergelijk dat maar eens met andere sites die je al hebt voorzien van Joomla 3.6.2 Dan zie je als het goed is bij de database-info:

Databaseschema versie (in #__schemas): 3.6.0-2016-06-05.
Update versie (in #__extensions): 3.6.2.
Database driver: mysqli
enz.

Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

1054 Unknown column

31 aug 2016 16:16
#4
Je dealerspagina geeft javascriptfouten:



sectionid bestaat volgens mij al niet meer sinds Joomla 2.5 (alleen 1.5 werkte met sections), dus waarom je daar nu een foutmelding op krijgt is me echt een raadsel helaas.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

1054 Unknown column

31 aug 2016 16:17
#5
Ja, dat staat er inderdaad bij.

Om verder te kunnen werken heb ik een tijdelijke oplossing gemaakt op mijn lokale site door de betreffende kolom in de database er bij te zetten, waardoor de error niet meer plaats vindt, maar er missen meer kolommen in de content tabel en wellicht ook bij andere tabellen.
Mocht ik zelf nog een betere oplossing ontdekken, dan laat ik het weten.
  • skelp
  • skelp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.827 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie