Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Product wordt niet aan de winkelwagen toegevoegd.

Product wordt niet aan de winkelwagen toegevoegd.

19 aug 2014 22:34
#1
Hallo,

Ik ben na de vakantie nog steeds met de site bezig. Het heeft denk ik weer met een jQuery conflict te maken, maar ik kom er niet uit.
Gisteravond was ik aan het test met de iDeal module van Chill Creations. Eerst kreeg ik de oude fout terug en werkte het gewoon niet meer. jQueryEasy geïnstalleerd en ingeschakeld. Werkte het nog niet. Vervolgens ByeByeGenerator uitgeschakeld en ik geloof ook nog dblazybackup maar dat weet ik nu niet zeker meer. Maar opeens kon ik wel bestellingen doen. Ik on met ideal, Paypal liep opeens.

Vanavond wil ik opnieuw testen en werkt het niet meer, maar nu wordt er geen product aan de winkelwagen toegevoegd. Dit heb ik nog niet eerder gehad.

Ik heb nu jQuery easy ingeschakeld. ByeByeGenerator, dblazybackup uitgeschakeld.
Ik heb firebug gekeken.

Ik ben nu wel een beetje uitgeprobeerd. Ik hoop dan nog iemand een idee heeft? Of een andere winkelwagen installeren... zou dat nog kunnen helpen
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Product wordt niet aan de winkelwagen toegevoegd.

20 aug 2014 09:18
#2
Zet de VM debug eens aan bij de configuratie van VM. Misschien dat je daar iets te zien krijgt. Behalve twee niet gevonden afbeeldingen en nog steeds die vreemde melding

Error: Permission denied to access property 'toString'

zie ik verder niets.
Ik zou ook de OPC uitzetten bij VM en je betaalmethodes uitzetten en 1 betaalmethode "contant" zonder parameters activeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Product wordt niet aan de winkelwagen toegevoegd.

20 aug 2014 20:51 - 20 aug 2014 20:56
#3
Ok, zal ik doen hieronder het resultaat:

Dit is op de detailpagina met de knop bestellen:
vmdebug Joomla Language tag: nl-NL Virtuemart is using for db nl_nl
vmdebug vmTime: loadConfig db no: 0.00319004058837891
vmdebug Start used Ram 6.75M
vmdebug No admin
vmdebug No $storeadmin
vmdebug No $superVendor
vmdebug shipmentmethod Verzending gratis = TRUE for variable weight = Reason: is lower than the set 1
vmdebug shipmentmethod Verzending gratis = TRUE for variable zip = 7207NA Reason: no boundary conditions set
vmdebug shipmentmethod Verzending gratis = TRUE for variable virtuemart_country_id = 150, Reason: Countries in rule 21, 81, 150 or none set
vmdebug End used Ram 18M
vmdebug Peak memory peak 18M

VM één pagina uitgeschakeld:

vmdebug Joomla Language tag: nl-NL Virtuemart is using for db nl_nl
vmdebug vmTime: loadConfig db no: 0.002777099609375
vmdebug Start used Ram 6.75M
vmdebug vmTime: Cart view Finished task : 0.30900502204895
vmdebug End used Ram 19.5M
vmdebug Peak memory peak 19.5M

OPC weer ingeschakeld en ik ben al ingelogd, anders is contry id 0:

vmdebug Joomla Language tag: nl-NL Virtuemart is using for db nl_nl
vmdebug vmTime: loadConfig db no: 0.00445985794067383
vmdebug Start used Ram 6.75M
vmdebug shipmentmethod Verzending gratis = TRUE for variable weight = 0 Reason: is lower than the set 1
vmdebug shipmentmethod Verzending gratis = TRUE for variable zip = 7207NA Reason: no boundary conditions set
vmdebug shipmentmethod Verzending gratis = TRUE for variable virtuemart_country_id = 150, Reason: Countries in rule 21, 81, 150 or none set
vmdebug vmTime: Cart view Finished task : 0.348680019378662
vmdebug End used Ram 19.5M
vmdebug Peak memory peak 19.5M

Maandagavond heeft het nog gewerkt. Heb ik met iDeal ed. getest. Wat mij vandaag wel te binnen schoot en dat heb ik maandagavond na het testen gedaan, vm 2.6.8 geïnstalleerd. Een beetje argeloos. Zo van dat werkt wel weer.

De volgende "Activeer CSS stijlen en Java scripts" heb ik allemaal ingeschakeld muv. Gebruik de gekozen jQuery voor dropdowns op de voorpagina

Gebruik Fancybox
Gebruik de CSS van Virtuemart
Gebruik de Virtuemart jquery
Gebruik de artikel scripts
Gebruik het Ajax script Landen / Regio's
Gebruik de gekozen jQuery voor dropdowns op de voorpagina
Gebruik de externe Google jquery bibliotheek


Daarnaast:
Hoewel het er denk ik los van staat had Ik gisteravond ook de oude fout weer terug nl. nadat ik een bericht had verstuurd. (In werkelijkheid werd er wel een bericht verstuurd maar er stond "uw e-mail bericht is niet verstuurd"

"Cross-origin-aanvraag geblokkeerd: de Same Origin Policy staat het lezen van de externe bron op www.hondenenkattenluiken.nl/modules/mod_...ckcontact/helper.php ?....... niet toe. Dit is te verhelpen door de bron naar hetzelfde domein te verplaatsen of door CORS in te schakelen."

Dit staat er denk ik wel los van maar ik heb er ook wat over gevonden. hier en hier . Ik heb het volgende aan de .htaccess toegevoegd:
Header add Access-Control-Allow-Origin "*"
Header add Access-Control-Allow-Headers "origin, x-requested-with, content-type"
Header add Access-Control-Allow-Methods "PUT, GET, POST, DELETE, OPTIONS"

Ik wordt er helemaal gefrustreerd van. Wat doe ik nu fout?

Moet ik een rollback uitvoeren naar vm2.6.6 of...

Nico
Laatst bewerkt 20 aug 2014 20:56 door nkamp.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Product wordt niet aan de winkelwagen toegevoegd.

20 aug 2014 21:44
#4
2.6.8 werkt bij mij goed. Dus het moet iets anders zijn, maar ik zie het zo ook niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Product wordt niet aan de winkelwagen toegevoegd.

24 aug 2014 12:45
#5
Ok, het werkt nu. Maar ik begrijp het niet helemaal.

Ik heb de site dus helemaal opnieuw opgezet, maar nu wel op het domein zelf .

Ik weet het niet zeker maar misschien dat het overzetten toch niet lekker gaat. Hoewel ik het in het verleden altijd zo gedaan heb want ik vind het niet zo mooi als je nog aan de site werkt en mensen komen daar al dan niet toevallig al terecht. Maar goed het werkt nu en ik hoop dat het blijft werken! Ook met Virtuemart 2.6.8!

Het enige wat ik wel veranderd heb is de home page. Daar had ik gelijk al het winkel categorie overzicht. Maar daar ben ik nu achter gekomen, VM en de unite revolution slider werkt niet samen vanwege de jQuery versies. Toen heb ik bij VM het aangepast dat er gebruik gemaakt moet worden van 'Gebruik de externe Google jquery bibliotheek ' ipv de 'Gebruik de Virtuemart jquery '. Misschien dat dit het geweest is. Maar ik heb geen zin om het allemaal nog te onderzoeken.

Vrolijk wordt je er niet van omdat je er niet echt grip op hebt.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.031 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie