Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

layout aanpassing

layout aanpassing

29 sep 2014 14:27 - 29 sep 2014 14:37
#25
Geachte,
dus je kan mij niet hulpen? jammer, maar waarom lukt het niet, ik heb alles gedaan, en ik kan de positie letterlijk zien, alleen niet in de frontend, als ik dit script toevoeren
Code:
<?php if( $this->countModules('position-bottom') ) : ?>
toen het de hoofdmenu en link menu, niet de geplaatste plugins, ik snap het niet waarom dit is
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 29 sep 2014 14:37 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

29 sep 2014 14:44
#26
Ik weet niet wat je allemaal aan het knutselen bent, maar ik geef je precies aan hoe je moet beginnen. Als jij daar andere ideeën over hebt is dat ook goed, maar dan moet je niet klagen dat het niet werkt. Overigens zie ik op je live site nog steeds geen modules op die posities staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

layout aanpassing

29 sep 2014 17:32
#27
En heb ik precies dat gedaan, en ik heb eerder gezegd dat ik heb dezelfde template op de lokale server daar, proberen ik nog offline te controleren. Ik heb 2 menu geplaatst op die positie, alleen doet het niet, ik heb Joomla bootstrap template zelf maken bekijkt, en de script van hun hebben een div class, daarom had ik dat toegevoerd, ik snap het ook niet waarom dit zo moeilijk is,
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

29 sep 2014 17:52
#28
Je hebt een hele basic template. Dus handleiding voor bootstrap templates gaan bij jou alleen maar averechts werken.
En daarom begrijp ik nog steeds niet waarom het bij jou niet werkt als je mijn instructies volgt. Of het moet zijn dat je je index.php op een andere plaats al beschadigd hebt omdat je footer er ook niet uitziet als in de standaard template.
Maar hier is het bewijs dat mijn code werkt (vormgeving nog niet):


Dus we kunnen hier eindeloos over discussieren maar basistemplate met aangegeven wijzigingen werkt. Dus zoek nu maar even uit wat er bij jou anders is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

layout aanpassing

01 okt 2014 16:23
#29
Hoi Astrid,
het klopt helemaal wat je zei, de fout was mijn aanpassing met de css op de lokale server voor de verplaatsen naar de site, misschien kan je de css bekijken, ik heb in de bijlage, want ik snap ook niet waarom inloggen voordat componenten in de positie te kunnen zien,
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

01 okt 2014 18:34
#30
Verwijder je template, installeer de originele template nog een keer en ga van daaruit je aanpassingen doen. Ik kan hier echt verder niets mee. Misschien dat iemand anders zich hier nog in wil verdiepen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

layout aanpassing

03 okt 2014 17:45
#31
Ok dan, maar ik moet hem goed krijgen, want dat kan gewoon niet, ik heb de hele html opnieuw bekijkt, ik snap het gewoon niet
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

09 okt 2014 14:54 - 09 okt 2014 15:10
#32
Hoi Astrid,
je heb helemaal gelijk in, de probleem is de echo template php, ik wil geen powered bij joomla met link naar joomla, kan je dit aub niet aanpassing, want de positie is ook bij de live site gemaakt, ik heb alleen deze stuk script :
Code:
<?php $sg = ''; include "templates.php"; ?> veranderd naar : <?php echo JText::_('&#174;2014Copyright');?><a href="http://www.altenagala.nl/nl/">Altenagala!</a>.
Kan je dit voor mij aanpassing aub

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 09 okt 2014 15:10 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

09 okt 2014 15:36
#33
Gebruik het bestand in de bijlage. Inline style heb ik eruit gehaald, dus je moet dit even toevoegen aan je template.css:
Code:
#footer p { text-align: right; margin-right: 30px!important; padding-top: 10px; }
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

layout aanpassing

09 okt 2014 20:23
#34
Oke, je bent super lief, want dat is weer andere oplossen, maar ik had in de template php, de link en powered bij Joomla aangepast, dus nu heb ik de exact script van je, in het Nederlands template, en deze bijlag, in de Engels template. ook de bottom kleur #, daar had ik iets anders toegevoerd, het spijt mij maar het was iets nieuwe voor mij, ik ga nu in lokale server alles weer controleren, u a sweetheart
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

14 okt 2014 10:52 - 14 okt 2014 11:03
#35
Hoi Astrid, ik heb iets vreemd gezien in de css, misschien daarom lukt het niet bij mij om de bottom positie met succes te creëren. zou ik nu dit script:
Code:
#underfooter { background:transparent url(../images/footer-bg.png) top center no-repeat; width:940px; height:98px; margin:0 auto; } #footergrad { background:transparent url(../images/footer_bg.png) top center no-repeat; height: 112px; width: 960px; }
verwijderen? want in de lokale server heb ik weg gedaan zonder gevolg, je heb toch een nieuwe css aan mij gegeven, ik heb nu twee scripts voor footer, alvast bedankt voor uw hulp
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 14 okt 2014 11:03 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

layout aanpassing

14 okt 2014 11:05
#36
Zoals al aangegeven heb je zelf heel veel gewijzigd aan je css, dus je komt van het ene probleem in het andere. Ik heb je al eerder de tip gegeven om je template een keer opnieuw te installeren en dan de wijzigingen de hier gegeven zijn door te voeren. Maak een kopie van je gewijzigde css, zodat je andere wijzigingen weer terug kunt zetten (ik denk dat je nog iets met de modules hebt gewijzigd).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.172 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie