Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Voor het publiceren van je eigen Joomla! website gelden een aantal regels.
  1. Je website moet gebouwd zijn in Joomla!
  2. De volledige url dient als onderwerp te worden gebruikt.
  3. De website moet af zijn, niet in aanbouw en actief zijn.
  4. Vermeld verder de volgende gegevens in het topic:
  • Een klikbare url naar de website.
  • De gebruikte versie van Joomla!
  • Alle gebruikte extensies.
Let op: Als je een vraag hebt naar aanleiding van een gegeven suggestie, maak hiervoor dan een nieuw draadje aan. Dit forum is niet bedoeld voor het stellen van vragen!

www.geel-genealogie.nl

www.geel-genealogie.nl

23 mrt 2013 16:42
#1
Voor familie en andere mensen die daar interesse in hebben, heb ik een website gemaakt waarin ik de resultaten van mijn jarenlange genealogisch onderzoek naar het geslacht Geel heb verwerkt. De website is toegankelijk voor iedereen en geeft inzicht in de laatste stand van mijn onderzoek, mijn parenteel, mijn voorouders, de oudste mij bekende stamvader en zijn nageslacht, heraldisch onderzoek en een google maps overzicht met plaatsen die zijn gerelateerd aan mijn voorouders en familie. Primaire doelgroep zijn mijn familie en verwanten. Algemene bezoekers hebben toegang tot de meeste informatie, maar zij zien geen privacy gevoelige informatie van nog in leven zijnde personen. Familie en mensen die onderzoek doen naar hun eigen genealogie en daarbij een koppeling hebben met het geslacht Geel, kunnen zich aanmelden als lid. Als extra krijgen zij toegang tot alle detail informatie en ook tot een extra menu dat meer zoekmogelijkheden, een index op naam en een index op plaatsnaam biedt. Leden hebben verder ook toegang tot een uitgebreid fotobestand en een bestand met fotokopies van brondocumenten. Met het afschermen van bepaalde gegevens, probeer ik overigens ook commerciële Genealogische onderzoeksbureaus te weren. Ik wil namelijk niet dat anderen om commerciële redenen geld verdienen aan mijn jarenlange inspanningen.

De URL van mijn website: www.geel-genealogie.nl

Gebruikte Joomla versie: 2.5.9

Gebruikte extensies:
Joaktree --> genealogische extensie (verreweg de belangrijkste extensie voor deze website!)
Admiror Gallery --> fotopresentatie
Easybook Reloaded --> gastenboek
Fox Contact --> contactformulier
J4age Statistics --> Bezoekers counter, te raadplegen in backend Joomla
BgMax --> Om achtergrondafbeelding te plaatsen en automatische te laten vergroten/verkleinen (en meer)
Standaard Joomla module zoeken
GTranslate --> biedt bezoekers de mogelijkheid de website te vertalen in de door mij aangeboden talen
Standaard Joomla Wie zijn online module
Extra standaard Joomla menu modules --> voor leden en voor de beheerder/admin
ReCaptcha --> voor gebruik bij aanmelden leden en contactformulier
AdminExile --> ter afscherming van de online administrator pagina (inlog gedeelte is daardoor niet meer standaard bereikbaar voor derden)
TinyMCE --> uitgebreidere tekstverwerker

En nog meer standaard Joomla extensies.......
  • Martin01
  • Martin01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 38

www.geel-genealogie.nl

23 mrt 2013 16:53
#2
Mooie site. Enige dat ik niet zou doen is die GTranslate omdat die de layout wat verziekt en de vertaling over het algemeen erg slecht is. Maar verder: complimenten.
Daarnaast wil ik je ook nog bedanken dat je niet alleen je extensies vermeldt, maar ook aangeeft waar je ze voor gebruikt. Een voorbeeld voor andere leden!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37111

www.geel-genealogie.nl

23 mrt 2013 18:52
#3
Dank voor je reactie en het compliment. V.w.b. de vertaal module ben ik het met je eens dat de vertaling zeker niet 100% is. Gezien het feit dat ik op mijn oude site bezoekers uit allerlei windstreken had en die nu dus ook mijn website bezoeken, is dit het beste wat ik ze kan bieden. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Heb zelf overigens nog niet geconstateerd dat de vertaling de layout van mijn website verziekt. Alles lijkt hetzelfde te blijven.
  • Martin01
  • Martin01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 38

www.geel-genealogie.nl

23 mrt 2013 19:15
#4
Hallo,

Een hele mooie site die geweldig bij het onderwerp past.
En wat een presentatie hier op het forum met oog op de uitleg!! :)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

www.geel-genealogie.nl

11 aug 2014 16:53 - 11 aug 2014 17:03
#5
De URL van mijn website: www.geel-genealogie.nl is gelijk gebleven maar
de website draait nu op Joomla versie: 3.3.3

Na verwoede pogingen om de website van Joomla 2.5.9. naar 3.3.3 over te zetten, heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de website opnieuw te bouwen en her en der aan te passen (o.a. met een dynamische fotopresentatie in de kop van mijn website)

Op deze nieuwe website gebruik ik de volgende extensies:
  • Joaktree --> genealogische extensie (verreweg de belangrijkste extensie voor deze website!)
  • Image Crawler --> dynamische fotopresentatie
  • Admiror Gallery --> fotopresentatie
  • ALF Contact --> contactformulier
  • CoalaWeb Traffic --> Bezoekers counter, te raadplegen in backend Joomla
  • BgMax --> Om achtergrondafbeelding te plaatsen en automatische te laten vergroten/verkleinen (en meer)
  • GTranslate --> biedt bezoekers de mogelijkheid de website te vertalen in de door mij aangeboden talen
  • AdminExile --> ter afscherming van de online administrator pagina
  • TinyMCE --> uitgebreidere tekstverwerker
  • JCE --> WYSIWIG editor gebaseerd op TinyMCE en voorzien van een Foto/Media file browser plugin
  • ReCaptcha --> voor gebruik bij aanmelden leden en contactformulier
  • Blank Module --> gebruikt om een eigen module te maken met daarin Copyright tekst en een stukje javascript dat er voor zorgt dat het jaartal bij de Copyright tekst automatisch wordt bijgewerkt bij de start van het nieuwe jaar.
  • Extra standaard Joomla menu modules --> voor leden en voor de beheerder/admin
  • En nog meer standaard Joomla extensies.......
Laatst bewerkt 11 aug 2014 17:03 door Martin01.
  • Martin01
  • Martin01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 38

www.geel-genealogie.nl

18 aug 2014 13:59
#6
Ziet er zeer netjes uit ook mijn complimenten.

Startpagina bent me in verwarring Home butten is denk ik beter...

van mij een dikke 9 voor je website
  • Keizerman
  • Keizerman's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 89

www.geel-genealogie.nl

18 aug 2014 14:49
#7
Keurige opzet.
Denk er eens over of je wel wil dat je met een vertaal-extensie je site in al die talen beschikbaar stelt.
Beter goed (zelf) vertaald dan dat je dit door een vertaal-automaat laat doen.
En hoeveel mensen er online zijn geweest is leuk voor jou als sitebeheerder, maar veel minder voor de bezoeker voor je site.
Dit soort info zou ik niet op de voorpagina zetten.

Verder ben ik het met Keizerman eens dat je nog even goed naar je menu-structuur moet kijken, zodat die iets intuïtiever werkt.

En het lijkt erop dat je template zich niet aanpast voor mobiele weergave. Heb je al eens getest op een smartphone of tablet?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

www.geel-genealogie.nl

19 aug 2014 12:10 - 19 aug 2014 12:17
#8
Keizerman en Woody, dank voor de tips en uiteraard ook voor het compliment! Zoals jullie kunnen zien heb ik er ook nog iets mee gedaan ;)

Ik gebruik een aantal extensies die (nog) niet zijn aangepast voor gebruik op een dynamische website (vandaar dat het op mobiele apparatuur nog niet naar behoren werkt). Vooral de extensie Joaktree is voor mijn website van essentieel belang en die werkt niet echt mee. Hetzelfde geldt voor de extentie BGMax en de extensie Image Crawler. V.w.b. de aanpassing van de template naar de mobiele weergave moet ik nog het nodige verdiepingswerk doen (ben daar nog niet in thuis, maar een uitdaging is altijd leuk......maar als jullie of anderen mij daar mee op weg kunnen helpen......graag).
Laatst bewerkt 19 aug 2014 12:17 door Martin01.
  • Martin01
  • Martin01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 38

www.geel-genealogie.nl

19 aug 2014 12:58
#9
Let op: Als je een vraag hebt naar aanleiding van een gegeven suggestie, maak hiervoor dan een nieuw draadje aan. Dit forum is niet bedoeld voor het stellen van vragen!

Ik heb nog een klein verbeterpuntje misschien. Mij lijkt het mooier als de kleur van je links aansluit bij de kleuren van je site. Dat blauw vind ik persoonlijk niet echt passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37111

www.geel-genealogie.nl

20 aug 2014 18:11
#10
'Mea culpa maxima' Astrid ;) Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar tijdens het schrijven niet bij heb stil gestaan. Dank voor je tip trouwens. In de website op de J2.5 versie had ik dat ook zo aangepast. Dankzij jou nu in volle glorie hersteld.
  • Martin01
  • Martin01's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 38
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.823 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie