Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Zelfde instellingen maar uitkomst afwijkend

Zelfde instellingen maar uitkomst afwijkend

22 aug 2014 08:45
#1
Ik ben de site nieuw aan het opbouwen in de hoop de eerder gemaakte fouten niet weer te maken. Nu loop met 1 pagina vast. In deze pagina worden 2 foto's geplakt met tekst. ik geef de teksten en foto's op dezelfde manier in maar de uitkomst is totaal verschillend. maw ik krijg eea niet netjes op rij, terwijl dit met de oude site geen probleem was. Ik kan alleen niet vinden waar ik fout ga. Hier vind je de betreffende pagina.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Zelfde instellingen maar uitkomst afwijkend

22 aug 2014 08:56
#2
Je zet ten eerste de grote afbeelding in je artikel zelf in plaats van hiervoor een modulepositie te gebruiken. Hierdoor moet je je met inline code in allerlei bochten wringen om er nog iets van te maken.

Zoals al eerder aangegeven: je maakt geen gebruik van de css van de template en probeert er handmatig iets toonbaars van te maken.

Ik wil je adviseren om die grote foto op een modulepositie te plaatsen en dan je artikeltekst uit je editor te kopiëren naar kladlblok en dan schoon weer terug te zetten in je editor. Vandaaruit kan je dan de plaatsing van de afbeeldingen en de marges aangeven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Zelfde instellingen maar uitkomst afwijkend

22 aug 2014 10:04
#3
Dank voor je reactie,Het is misschien voor jullie allemaal gesneden koek en erg dom wat ik vraag, maar ik surf me rot in de hoop om het juiste antwoord te krijgen en dat lukt helaas niet altijd. Ik ging ervan uit dat plaatsing via, \articel manager> image an links> full artikel image was wat jij bedoelde. Maar hoe doe ik het dan wel goed, moet ik in artikelen een nieuw item aanmaken in Module manager, module custom html en hier alleen een foto inplakken om daarna in de positie promo te plaatsen en in de custom.css de aanpassingen doen zodat alle tussen liggende balken verdwijnen. Als voordeel heeft dit dat de titel zichtbaar wordt onder de foto ipv er boven.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Zelfde instellingen maar uitkomst afwijkend

22 aug 2014 10:47
#4
Dit tussenliggende balken zouden er normaal gesproken al niet moeten zijn.
Het is gewoon heel lastig al je pas begint met Joomla om en Joomla onder de knie te krijgen en op de juiste plaatsen je css aan te passen.
Het is inderdaad wel de bedoeling dat je dit soort afbeeldingen op een modulepositie zet en die dan eventueel nog apart gaat stylen. Eigenlijk hetzelfde idee als je slider op de homepage.

Ik denk dat je in je enthousiasme wat css aanpassingen hebt gedaan die nu een conflict geven. Misschien handig om een backup te maken van de custom.css en er dan alles uit te halen wat niet met paginabreedte en menu te maken heeft.

Dat maakt het dan voor de leden ook eenvoudiger om je stap voor stap verder te helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Zelfde instellingen maar uitkomst afwijkend

22 aug 2014 13:38
#5
Dank voor je reactie, ik heb dus via Module manager, module custom html een nieuw item aangemaakt en hier alleen een foto ingeplakt en daarna in de positie promo geplaatst. Custom.css voor een gedeelte leeg gemaakt en eventuele openingen die zich tussen de posities bevonden weggehaald. Alle aanpassing m.b.t. marges etc voor de tekst heb ik met het in Joomla aanwezige tekst bestand gedaan. Tekst eerst naar TextWrangler gekopieerd en van daar uit naar de nieuwe site bij de pagina over ons ziet het er nu bijna goed uit. De ander pagina's moet ik nog aanpassen. Bedankt voor de moeite.

Groeten
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.856 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie