Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

01 aug 2014 15:39
#1
Ik heb tot nu toe 6 Joomla 2.5 site weten over te zetten naar een Joomla 3.3 versie.
Allemaal met vallen en opstaan maar uiteindelijk wel gelukt. De site waar ik nu mee bezig ben geeft me toch wel erge ergernissen..
Omgeving: Localhost Xamp V3.2.1 PhP 5.5.11 Restore m.b.v. Akeeba Kickstart Core 3.8.0

Ik heb ervoor gezorgd dat:
  • mijn Artisteer template omgezet is naar de versie die Joomla 3.3 ondersteund
  • mijn extra gebruikte plugins /modules zijn verwijderd
  • Alleen JCE 2.4.2 en Akeeba 3.1.1.3 nog actief zijn, naast de "standaard" joomla modules/plugins"
  • Alleen gebruikte artikelen, menu-items en modules actief zijn
  • De prullenbak voor bovenstaande onderdelen helemaal leeg is
  • De cache geleegd is
  • Via een tip gevonden: Alle * sql-files verwijderen uit de map:/administrator/components/com_admin/sql/updates/mysql/
    (behalve de 2.5.24 file) en daarna cache opschonen
Bovenstaande hielp in ieder geval voor de vorige conversies maar dat is blijkbaar nu niet meer voldoende.

Na 82,6% van het uitvoeren van et update proces komt het "witte scherm" en als je dan "back" gaat in de browser komt de foutmelding óf over een niet bestaande tabel, óf over een niet te "droppen" key van een andere tabel.

Na al mijn trial and error cases kom ik er nu even niet meer uit.
Zijn er nog andere suggesties.
Als bijlage nog wat samengestelde screendumps

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • RonP
  • RonP's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

01 aug 2014 16:12
#2
Enige dat ik kan bedenken is dat je ergens in je 2.5.24 site nog een record in de tabel users hebt waar nog een usertype ingevuld is en dat hij daarom de key niet kan "droppen".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37104

Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

01 aug 2014 16:23
#3
Hoi Astrid,
Bedankt voor je "hint"maar....
kolom "usertype" komt niet voor. Er is slecht 1 record in de tabel aanwezig.
Code:
-- phpMyAdmin SQL Dump -- version 4.1.12 -- http://www.phpmyadmin.net -- -- Machine: 127.0.0.1 -- Gegenereerd op: 01 aug 2014 om 16:19 -- Serverversie: 5.6.16 -- PHP-versie: 5.5.11 SET SQL_MODE = "NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO"; SET time_zone = "+00:00"; /*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */; /*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */; /*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */; /*!40101 SET NAMES utf8 */; -- -- Databank: `tre` -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabelstructuur voor tabel `aql_users` -- CREATE TABLE IF NOT EXISTS `aql_users` ( `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `name` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '', `username` varchar(150) NOT NULL DEFAULT '', `email` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `password` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `block` tinyint(4) NOT NULL DEFAULT '0', `sendEmail` tinyint(4) DEFAULT '0', `registerDate` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `lastvisitDate` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `activation` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `params` text NOT NULL, `lastResetTime` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00' COMMENT 'Date of last password reset', `resetCount` int(11) NOT NULL DEFAULT '0' COMMENT 'Count of password resets since lastResetTime', PRIMARY KEY (`id`), KEY `idx_name` (`name`), KEY `idx_block` (`block`), KEY `username` (`username`), KEY `email` (`email`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=916 ; /*!40101 SET CHARACTER_SET_CLIENT=@OLD_CHARACTER_SET_CLIENT */; /*!40101 SET CHARACTER_SET_RESULTS=@OLD_CHARACTER_SET_RESULTS */; /*!40101 SET COLLATION_CONNECTION=@OLD_COLLATION_CONNECTION */;

Ron
  • RonP
  • RonP's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

01 aug 2014 16:46
#4
Volgens de "geleerden" van joomla.org, wordt dit toch meestal veroorzaakt doordat er nog een niet compatible extensie is achtergebleven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37104

Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

01 aug 2014 18:02
#5
Ik ga dan nog maar even grasduinen.
Site is nog net geen jaar oud en met Joomla 2.5 opgezet.
Als ik wat mee info heb kom ik er op terug.

Bedankt voor je inspanningen

Ron
  • RonP
  • RonP's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Problemen met overstappen van 2.5.24 naar 3.3.3

31 okt 2014 22:38
#6
Terug van weggeweest.
Al de conversie perikelen hebben bij ons de nodige hoofdbrekens gekost maar uiteindelijk hebben wij een methode, simpel als wat natuurlijk, gevonden om te conversie vlot te laten verlopen.
Wij hebben XAMPP verlaten en de conversie via onze "test" domein laten verlopen.

XAMPP bleek een te trage "server" te zijn waardoor het conversie traject afbrak.

Ik hoop dat anderen van deze tip kunnen profiteren.
Ron
  • RonP
  • RonP's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.916 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie